Štátna ochrana prírody Slovenskej republiky v Banskej Bystrici,
 so sídlom Tajovského 28B, 974 01 Banská Bystrica

vyhlasuje v zmysle zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov výberové konanie na obsadenie funkcie
Správca archívu a registratúry


Osobnostné predpoklady a zručnosti

  1. ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa (v študijnom odbore archívnictvo alebo príbuznom študijnom odbore výhodou, nie je podmienkou),
  2. znalosť zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov, vyhlášky MV SR č. 628/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov, a ďalších súvisiacich a osobitných právnych predpisov v oblasti správy registratúry vítaná,
  3. práca s počítačom na úrovni pokročilý,
  4. manažérske zručnosti vítané,
  5. dôslednosť, samostatnosť, orientácia na detail, zmysel pre poriadok
  6. časová flexibilita
  7. bezúhonnosť


Pozícii vyhovujú uchádzači so vzdelaním

vysokoškolské II. stupňa


Ostatné znalosti

Microsoft Office - Pokročilý
Internet - Pokročilý


Prax na pozícii/v oblasti

prax v odbore archívnictvo alebo príbuznom výhodou


Pozícia je vhodná pre absolventa

Áno


Druh pracovného pomeru

plný úväzok


Náplň práce:

  1. Plnenie úloh súvisiacich so správou registratúry, a to najmä:
    • koncepčné zastrešovanie vedenia správy registratúry v organizácii a metodické usmerňovanie zamestnancov na úseku správy registratúry,
    • zodpovednosť za všetky odborné činnosti súvisiace so správou registratúry vrátane činnosti registratúrneho strediska riaditeľstva ŠOP SR, ako aj registratúrnych stredísk všetkých organizačných útvarov ŠOP SR,
    • zabezpečenie všetkých činností archívu organizácie podľa platnej legislatívy a zodpovednosť za riadne vedenie a spravovanie archívu vrátane vyraďovacieho konania v rámci celej organizácie v spolupráci so Slovenským národným archívom,
    • evidovanie a aktualizovanie prírastkových stavov archívu ŠOP SR,
    • zabezpečovanie dopĺňania, spracovania a sprístupňovania knižných a časopiseckých fondov ŠOP SR, podieľanie sa na budovaní príslušných databáz,
    • zabezpečovanie odborného vzdelávanie zamestnancov a metodickej pomoci zamestnancom v oblasti správy registratúry.
  2. Aktualizovanie registratúrnych záznamov a ich evidencia v príslušnom informačnom systéme spoločnosti.
  3. Fyzická manipulácia s registratúrnymi záznamami.
  4. Spolupráca pri navrhovaní interných archívnych smerníc.
  5. Vypracovávanie a poskytovanie prípadných štatistických informácií.
  6. Plnenie iných úloh súvisiacich so správou registratúry požadovaných od zamestnávateľa. 


Zamestnanecké výhody, benefity

  • 5 dní dovolenky navyše,
  • možnosť priznania osobného príplatku k základnej zložke mzdy po uplynutí skúšobnej doby,
  • pružný pracovný čas,
  • PN zaplatená nad rámec zákona,
  • poskytnuté voľno zamestnávateľom nad rámec Zákonníka práce.

 

Informácie o výberovom konaní

Svoj životopis spolu s motivačným listom zašlite do 21.09.2025.
Uchádzači, ktorí budú najviac spĺňať naše požiadavky, budú pozvaní na výberový pohovor, ktorý bude zameraný na overenie údajov z dodaného štruktúrovaného životopisu a vyhodnotenie zručností uchádzača.

Doplňujúce informácie pre uchádzača:

Platové podmienky sú určené podľa zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov. Funkčný plat bude stanovený podľa dosiahnutého vzdelania, dosiahnutej odbornej praxe a plnenia pracovných úloh. Minimálny základný nástupný plat pre uvedenú pozíciu je 1130,00 EUR s možnosťou priznania osobného príplatku po mesiaci trvania pracovného pomeru až do výšky 100 % z príslušnej platovej tarify podľa kvality vykonávanej práce.

 

Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania: september 2025.

Kontaktná osoba:

Michaela Peťková, personalistka

Tel.:   +421 48 472 20 58

Mail: michaela.petkova@sopsr.sk