Postup Štátnej ochrany prírody Slovenskej republiky pri vybavovaní sťažností
- Prešetrovanie a vybavovanie sťažností sa v Štátnej ochrane prírody Slovenskej republiky (ďalej len „ŠOP SR“) riadi zákonom č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov.
- Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné, proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha.
- Sťažnosť musí byť písomná a možno ju podať v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe.
- Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko a adresu pobytu sťažovateľa. Ak sťažnosť podáva právnická osoba, musí obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať. Sťažnosť v listinnej podobe musí obsahovať vlastnoručný podpis sťažovateľa.
- Adresa na doručovanie sťažností v listinnej podobe je:
Štátna ochrana prírody Slovenskej republiky
Tajovského 28B
974 01 Banská Bystrica - Sťažnosť podaná v elektronickej podobe musí byť sťažovateľom autorizovaná kvalifikovaným elektronickým podpisom sťažovateľa alebo musí byť odoslaná prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa (napr. cez elektronickú schránku na Ústrednom portáli verejnej správy).
- Sťažnosti v ŠOP SR vybavuje Odbor práva a kontroly ŠOP SR.
- Ak je sťažnosť podaná resp. doručená na iný organizačný útvar ŠOP SR, je sťažnosť bezodkladne odstúpená na vybavenie na Riaditeľstvo ŠOP SR na Odbor práva a kontroly ŠOP SR.
- ŠOP SR je povinná vybaviť sťažnosť, na ktorú je vecne príslušná do 60 pracovných dní od doručenia. Ak je sťažnosť náročná na prešetrenie, môže ŠOP SR lehotu určenú na vybavenie sťažnosti predĺžiť pred jej uplynutím o 30 pracovných dní. Lehota na vybavenie neplynie v dobe, kedy plynú lehoty určené na poskytnutie spolupráce alebo súčinnosti.
- Výsledok prešetrenia sťažnosti sa oznamuje sťažovateľovi písomne s odôvodnením, či je sťažnosť opodstatnená alebo neopodstatnená.